Hop til hovedindholdet

1. afholdelsesdag: 20. august kl. 16:00-20:00
2. afholdelsesdag: 27. august kl. 16:00-20:00
3. afholdelsesdag: 29. august kl. 16:00-20:00

DBU C2-træner er andet trin i C-træneruddannelsen.

For at deltage på C2, skal du have gennemført C1.

Efter endt kursus kan du tage en test og få papir på, at du er uddannet DBU Børnetræner eller DBU Ungdomstræner.

På kurset (som omhandler træning af børn i årgangene U10-U12) vil der være rig lejlighed til at diskutere fodbold med ligesindede, som træner på nogenlunde samme alderstrin som dig selv. Samtidig indeholder kurset fortsat en stor del praktisk undervisning på fodboldbanen.

Optagelseskriterier
Du skal have gennemført C1.
Minimumsalder er 13 år.

På C2-kurset får du blandt andet viden om:

• Involvering af træningsressourcer
  • ATK – Aldersrelateret Trænings Koncept
  • Børn og unges udvikling
  • Træningsøvelser – Øvelsesgeneratoren
  • Træningsformer – organisering
  • Trænerkompetencer – viden om træning af den specifikke aldersgruppe (U10-U12)
  • Det gode fodboldmiljø – træning og kamp

Varighed

14 timers kursus fordelt på én times forberedelse som onlineundervisning, 12 timers fremmøde (tre gange af fire timer) og én times refleksionsmodul online.

Mødepligt
Der er ingen eksamen, men der er krav om 100 % fremmøde på kurset. Hvis kursisten udebliver delvist, vil det ikke være muligt at få et kursusbevis. Det vil ligeledes ikke være muligt at færdiggøre kurset på andre hold.

Registrering af kursister
Da C2 består af et online forberedelsesmodul, er det nødvendigt, at alle kursister bliver registreret før første fremmøde på modulerne, så de kan modtage link og forberede sig. Dette gøres via Kluboffice eller Mit DBU.

Kompetence og bevis
Gennemførelse af kurset giver mulighed for at benytte titlen ”DBU C2-træner”. Kursisten modtager et DBU C2-trænerbevis efter endt forløb, såfremt kurset er gennemført uden fravær.

Efter C2-kurset kan du gennemføre en test. Når testen er bestået, modtager du et certifikat på, at du er DBU Børnetræner eller DBU Ungdomstræner.

For at erhverve sig UEFA C-licens, skal kursisten efter C1 og C2 gennemføre en test, DBU B1-træner samt en eksamen

Kurset koster kun 500 kr. og er inklusiv forplejning.

Instruktør
Instruktøren på kurset er Thomas B. Graabæk